Ya Allah... sedarkan aku di saat aku terlena dibuai cinta dunia... teguhkan kaki ini untuk terus berdiri di bumiMU... kuatkan hati ini untuk terus istiqamah
di jalanMu... jadikanlah aku diantara hamba-hambaMu yang sabar dan bersyukur... tenangkan jiwaku... redhai kehidupanku.... Ya Allah...

Wednesday 3 August 2011

Ramadhan Al Kareem

Assalamu'alaikum =))

"Ramadhan,, AWALnya Rahmat.. PERTENGAHANnya Maghfirah.. dan PENGHUJUNGnya pembebasan dari api Neraka.. - Al Hadis"



alhamdulillah~~ Ramadhan dah tiba.. hehehe hari ane adalah hari yang ke-2 bgi umat islam d Brunei berpuasa =) Negara lain mungkin ada yg masuk hari ke-3 udah hehe.. anyway,, haha semoga Ramadhan tahun ane membawa banyak kebaikan utk tane semua.. amiin~~~~~~      =)) hehe .........................



ALHAMDULILLAH .......

 "  andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tidak akan kau sia siakan walau sesaat yang berlalu
setiap masa tak akan dibiarkan begitu saja
di setiap kesempatan juga masa yang terluang
alunan Al-Quran bakal kau dendang...bakal kau syairkan.... "



* ....rebutlah Ramadhan selagi diberi peluang.. kerana ianya mungkin adalah Ramadhan yang terakhir utk dinikmati...... =) *



Related Posts with Thumbnails